söndag 14 november 2021

SKANDAL! Färdtjänst blåste mig-fick lifta hem mitt i natten

 

Ni har säkert läst om äldre handikappade medborgare som lämnats åt sitt öde: på en trottoar eller i ett trapphus i den brusande staden. 
Färdtjänsten har helt enkelt missat plocka upp kunden. Lämnats åt sitt bittra öde.
Kan det verkligen vara möjligt, kanske ni tänkt. 
Ja, det kan det. 
Jag blev själv lämnad åt mitt öde när gårdagens lördagskväll övergick till söndagsnatt. Min beställda färdtjänstbil kom aldrig. Det blev i nattmörkret en mängd förvirrade mobilsamtal med Skånetrafikens kundtjänst för färdtjänstresor. Chauffören hade uppenbarligen helt glömt bort att jag fanns till. 
Någon ny bil fanns inte att skicka. Ingen ledig, löd den beklämmande upplysningen. 
Skånetrafiken gav fullständig fan i hur jag skulle komma hem. Jag kände plötsligt starka sympatier med de portade flyktingarna vid den polska gränsen. 
Nu var jag rejält förbannad. 
Bad kundtjänst fara och flyga. 
Något drastiskt fick göras. 
Och gjordes.
Jag liftade hem till Lomma från Dalby. Linda förbarmade sig över mitt öde. 
När spöktimmen slog var jag äntligen hemma. 
Skandal! 
Är ordet. 
Så här får det naturligtvis inte gå till. Någon jälva ordning får det allt vara.
Återkommer.


1 kommentar:

Unknown sa...

Hade det varit "tillåtet" att beställa en vanlig taxi på Skånetrafikens bekostnad? Det borde vara OBLIGATORISKT för Skånetrafiken att lösa situationen!