lördag 27 november 2021

Res dig upp Frida-slog skidkungen och drottningen knock out

 

Här ligger Frida Karlsson efter målgång i World Cup i finska Ruka. Totalt utpumpad efter slagit den norska skiddrottningen i 18,7 minusgrader. 
Oslagbara Therese Johaug fick sig en rejäl omgång på 10 km klassisk stil. 
Slagen med 13,7 sekunder. 
Frida Karlsson, 22 år, bestämde takten över Therese Johaug, 33 år, från första stavtag. 
Yngre slår äldre. 
Det var en fröjd att skåda. 
Nu till min rubrik: ”Res dig upp Frida-slog skidkungen och drottningen knock out” 
Då tänkte jag också på vår manliga stjärna, Calle Halfvarsson, 32 år, som har det tungt i skidspåret. 
Inte så konstigt. 
Före männens start på 15 km i Ruka, sa han nämligen, rakt in i TV-kameran. 
”Jag är trött. Jag vet också jag kommer bli trött i loppet.” Halfvarsson slutade 35:a. 
Med den inställningen är karriären på väg utför. 
”Jag vann. Slog både skiddrottningen och skidkungen knock out,” tycks en glad, Frida Karlsson, säga efter sin ”bragd”på bilden här nedanför. 
Tja, varför inte. 
Frida är numera min idol. 
Fy fan, få en 75-årig gubbe på halsen.

 

Inga kommentarer: