torsdag 18 november 2021

Pandemiutbrott: Rutiga gubben blev ungdomsmode

 

Rutiga gubben. 
Det är jag det. 
Har till och med framträtt på bloggen som rutiga gubben. Klädd i rutiga pyjamasbyxor i flanell som kronan på verket-se översta bilden. 
Kunde väl aldrig drömma om att rutiga pyjamasbyxor skulle bli dagens ungdomsmode. 
Nu är det faktiskt så. 
När mitt barnbarn fyllde 15 år för en tid sedan fick han, just det, ett par rutiga pyjamasbyxor. 
Han blev överlycklig. 
”Högsta mode idag,” sa den ytterst modemedvetna gossen med ett skratt. 
Där satt jag. 
Mycket förvånad. 
Googlade. 
Jo, visst är det så. 
Och jag som blivit hånad av familjen för mina olika rutiga pyjamasbyxor. Använts som mysbyxor i hemmet lugna vrå i flera år. 
Oslagbart mysiga.
”Du vågar inte visa dig ute bland folk med de löjliga byxorna,” har hustrun förmanat och spänt blicken i mig: förlöjligad, bespottad, smädad, skymfad, skändad och så är byxan numera högsta mode bland vårt unga garde. 
Rena rama pandemiutbrottet, sanna mina ord. 
Fast julrutigt kan också bli för mycket. 
Tack för mig.

 

Inga kommentarer: