måndag 29 november 2021

Lommas Gubbahylla tom-bara min skugga kvar

 

Här har vi träffats under sköna sommar månader. Varje förmiddag. 
I shorts. 
Gubbarnas paradis nere vid segelklubben i Lomma. Vi har löst världsproblem. 
Sladdrat. 
Levererat rolig historier.
Redovisat våra vaccinationer.
Minnen som smultron på strå.  
Nu är det slut. 
Vinterkyla. 
Bara min skugga kvar. 
Jag längtar redan efter nya roliga möten. Vissa har hamnat på bloggen. 
Småbåtshamnen också tömd-se översta bilden här nedanför. Den sista bilden, när det var liv och rörelse i småbåtshamnen. Känns som igår, fast det var i somras. 
Livet har stannat upp en stund med min skugga. Som sagt var. Vi har gått i idé fram till våren 2022. 
Då möts vi igen.
Sedan körde jag hem med min skugga. 
Vi frös.

 


 


Inga kommentarer: