onsdag 17 november 2021

Åldring (jag) till attack mot myndigheten-larmar och står i

 

Visserligen har jag fyllt 75 år. Har mina krämpor både här och där. 
Kroppen äts upp inifrån. 
Krokig som en spiskrok. 
Sjukdomar huvudkudde. 
Befinner mig i dödens zon. Mellan 70-90 år sorteras de flesta av oss bort. 
Inte dement. 
Kan räkna upp namnen på de svenska spelarna som deltog i fotbolls-VM 1958. 
Hur många kan det? 
Ni som följt min blogg den senaste tiden har säkert läst om mitt raseri över färdtjänst. De gav fan i hämta hem mig i lördags. Trots allt var beställt och klart dagen innan. 
Nu fick jag lifta hem mitt i natten. 
Från Dalby till Lomma. 
Nu vänder jag på alla stenar jag kan hitta. 
Larmar och står i. 
Idag skickade jag i väg en skrivelse till Region Skånes kollektivtrafiknämnden. Ytterst ansvarig för färdtjänsten i Skåneland. Jag fann nämligen att färdtjänsten har en egen lag, Lag (1997:736) om färdtjänst. Jag anser man brutet mot paragraf 3. 
Jag citerar paragrafen i lagtexten som säger att färdtjänst av god kvalitet anordnas. 
När kunden får lifta hem har det gått riktigt ordentligt åt helvete. 
Kan icke räknas in som god kvalitet. 
Jag larmar och står i. 
Tänk att en gammal gubbe får dra hela lasset själv. Det är alldeles kolossalt bedrövligt.
Tur man inte ens har knäppkängor.

 

Inga kommentarer: