måndag 1 november 2021

Kungafamiljen glänste-Folkhälsomyndighetens chef glömde putsa skorna

 

Den här bilden dök upp i mitt ymniga nyhetsflöda. Bilden är från när prins Daniel och kronprinsessan Victoria i förra veckan besökte Folkhälsomyndigheten. De togs emot av den avgående chefen Johan Carlsson. 
Inget märkligt med det. 
Om det inte varit för skorna. 
Ni kan själva se det på bilden. 
Prins Daniel och kronprinsessans skor glänser som en vacker höstdag. 
Kungligt nyputsade. 
Johan Carlssons skor, däremot, har inte sett skokräm det senaste halvåret. 
Om ens då. 
Egentligen inget göra en stor affär av, men ändå. Det fick mig tänka på när jag ärva hönstjuvens skor. (texten fortsätter efter bilden)

Av märket Aristokrat. 
Tjusig värre. 
Det här var alltså hönstjuvens finskor nr 48. Stor på foten, minsann. 
Glänste alltid när hönstjuven stolt gled fram i tillvaron. Nu fick jag plötsligt skina upp omgivningen. 
Inte bara jag. 
Min ena son fick skosammanbrott i ett känsligt läge. Hönstjuvens skor räddade honom i nöden som var en konfirmation. 
Tala om få trampa omkring i ett par Aristokrat. 
Välputsade. 
Undrar just om prins Daniel och kronprinsessan upptäckte Johan Carlsson havererade skor?
Märkt av Folkhälsomyndighetens covid-19 bekymmer. FOTNOT: Skobilden hämtad från från den kungliga nyhetsajten, Allt OmKungligt.

 
 

Inga kommentarer: