torsdag 18 november 2021

Fan ta alla ovaccinerade-ni hotar oss vaccinerade

 

Jag vill absolut inte dit igen. 
In i en förbannad oviss karantän. 
Jag trodde vi var färdiga med denna tröttsamma resa. 
Själv satt jag i karantän från mars 2020, fram till jag fick min andra covidspruta den 19 april i år 2021. 
Vi var över miljonen äldre som kunde slappna av. Slippa rädslan för hamna i en respirator. 
Åter kunde vi börja rulla ut bland medborgarna igen. 
Åter ta upp ett normal umgänge med barn och barnbarn. 
Det var helt underbart. Även om vi inte kramade sönder varandra precis. 
Avståndet sitter som en tatuering i ryggmärgen. Det var just känslan att få bli någorlunda normal igen. Den känslan stor som en galen nyårsafton. 
Nu tycks vi åter vandra in i ett mörker. 
 Denna veckan har det nästan varit dagliga presskonferenser i Folkhälsomyndighetens regi. För femtioelfetusendegången står han där igen. 
Anders Tegnell. 
Vi vet vad det betyder. 
Det hotas med nya restriktioner.
Sverige darrar åter.
Covid-eller vaccinpass för stänga ute ovaccinerade. 
Vilket är bra. 
För det är just denna gruppen av korkade människor som är på väg bli ett hotfullt hot. Ett bedrövligt hot mot oss alla andra vaccinerade människor.
Vi är många.
Närmare sju miljoner svenskar har fått två covidsprutor.
Resten.
Fan ta er! 
På lördag den 20 november samt lördagen den 27 november öppnar Lomma Vårdcentral upp för influensasprutan samt covidvaccinering tredje sprutan 08.00-15.00. 
Om du är 65-plus och det gått fem månader sedan du fick din andra spruta. 
Vi möts där.

 

Inga kommentarer: