onsdag 14 december 2022

Jag har blivit censurerad av Lommakoll på Facebook-även toppolitiker och allmänheten drabbades av censuren

Det skulle visa sig vara värre än värst, när jag igår-tisdag-skrev om att Miljö-och Byggnadsnämnden sa ja till ett 58 meter högt spahotell i Lomma. 
Jag publicerade länken till mitt blogginlägg på Facebook. På fyra ställen. Förutom min egen hemsida, Lomma, Lomma Nytt och Lommakoll. 
Inlägget som var en nyhet, väckte stor uppmärksamhet. Mängder med kommentarer strömmade in på Facebook. Åsikterna om etableringen delade. 
Vissa tyckte det var utmärkt. 
Anda tyckte det var en usel idé. 
Ful byggnad bland annat. 
I morse fick jag ett besked om en varning av Lommakolls administratör. Mitt inlägg-se nedan-plockats bort. Jag hade alltså blivit utsatt för censur. 
Inte bara jag. 
Dit kan också räknas förutom allmänheten, diverse politiker som skrev in positiva kommentarer. 
Lommas kommunhövding, Robert Wenglén(M), som skrev en insiktsfull kommentar om det kommande spahotellet åkte samma väg. 
Censurerad. 
Bedrövligt. (texten fortsätter efter bilden)
Än värre tycker jag nog ändå det är, att även mitt inlägg om att Bolists Hans-Inge Borgström avlidit mötte samma bittra öde. Censurerad. 
Administratören slängde ut Hans-Inge den 4 december. Väldigt många Lommabor skrev stämningsfyllda kommentarer om en verklig omtyckt och saknad medmänniska. Nu puts väck. Hans son, Joakim, blev bedrövad. 
”Jag fick ingen möjlighet och tacka alla som hörde av sig på Lommakoll. Får det gå till på detta viset?” 
Tydligen. 
Sorgligt men sant.
Mitt blogginlägg om Hans-Inges död nådde trots allt 7000(!) besökare. 
En enorm siffra.
Joakim Borgström tackar alla 7000 medborgare som hört av sig.

 

 


 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Byta ut admin han har nog inte alla hönsen hemma

Anonym sa...

Det är en HON som är admin över Lommakoll. Har varnat mig för ett par år sedan när JAG varnade allmänheten över en grej. JAG blev alltså varnad. Helt sinnes!!!!

Anonym sa...

Men VARFÖR blir du varnad/censurerad över inlägget om fina Hans-Inge?? Oxå DET helt galet.

Anonym sa...

DET FINNS OXÅ NUMERA EN MODERATOR SOM SPÅRAR UR MER O MER!