lördag 31 december 2022

Gott Nytt År! 2023-Lady och Lufsens år

 

Bättre än så kan det knappast bli. Det slog mig plötsligt under julaftonen. 
Jag satt som några miljoner svenskar och såg Kalle Anka. Disneyfigurerna rullade förbi i makligt tempo. Så dök plötsligt Lady och Lufsen upp. Jag blev bergtagen av denna lilla underbara kärlekshistoria. 
Lufsen rullade köttbullen åt Lady. 
Spagettisuget. 
Det ömma mötet. 
Spagettikyssen. 
Mustiga Joe och Tony dyker upp. 
Sjunger.

Åh denna natt 
Denna härliga natt. Som 
vi kallar Bella Notte
 
Jag har sett denna Disneyklassiker i över 60 jular. 
Ärligt talat. 
Många gånger har jag sovit Törnrosas sömn. 
Inte i år. 
Nu knockout. 
Fick en tår i ögonvrån. Fylldes av en viss förhoppning inför det nya året 2023. 
Undrar just om Putin någonsin sett Lady och Lufsen? Mannen som skickar jul-och nyårsmissiler över Ukrainas befolkning. Tror inte det. 
Det kan jag inte tänka mig. 
Låt oss göra 2023 till Lady och Lufsens år.
Lomma har tänkt till.
Då blev det så här. 
 
Åh, åh denna natt 
Det är ungdomens natt 
Som vi kallar Bella Notte 
 
Gott Nytt År till er alla!

 



Inga kommentarer: