fredag 30 december 2022

Årets roligaste julklapp fick jag

 

Detta är julklappen man aldrig skulle få för sig byta. Den är också typisk för familjen Rockbäcks humor. 
Först var det äldsta sonen Daniel som gav mig en fleecetröja. Hetare än en spis. 
Rena rama Ringhals 3 och ha på sig. 
Inget för miljöpartister. 
Rätt tidsanda över den julklappen. 
Sedan önskade sonen Johan far God Jul med något jag inte trodde fanns. Kan väl säga så mycket att spelmannen, Kalle Moraeus, blev i ungdomen svensk mästare i gebitet. Inte dåligt. Lira på något som inte finns. 
Svenska luftgitarrsträngar. 
Så nu kan jag spela på gitarren, utan grannarna klagar. Problemet är att jag har för vana att sjunga till gitarrens tysta välklingande ljud. 
Jag får väl hålla truten salighetens år 2023, så det så.

 

Inga kommentarer: