tisdag 9 november 2021

Tisdag Lomma: Premiär för tredje covidvaccineringen-rena rama sprutfesten

 

I portgången in till Lomma Vårdcentral står sköterskan Gabriella. Hon tar emot alla sprutglada 80-åringar eller äldre. Det gick även bra och få en influensaspruta. 
”Vi skickade ut 600 brev till målgruppen. Många har varit här och blivit vaccinerade,” berättar Gabriella för mig, när ännu en förväntansfull 80-åring tränger sig förbi för en tredje covidspruta. 
De boende i Lomma kommun ligger annars i topp i landet. Över 90 procent har blivit vaccinerade med två covidsprutor. 
Nu går vi på bred front till anfall för en tredje covid-19 vaccinering. 
Det är utmärkt.
 Själv får jag vänta till julveckan. Då har det gått sex månader mellan mina sprutor. 
Snacka om en efterlängtad julklapp. 
Annars är jag irriterad över hur massmedia larmar och står i, om en ny covidvåg som sveper fram över Europa. Det är för böveln ovaccinerade som insjuknar. 
Detta glömmer man gärna i den allmänna villervallan. Besynnerligt, sanna mina ord. 
Nu kör vi för en tredje covidspruta. 
Då slipper vi hamna i en respirator. 
Tack för det. 
Amen.

 

1 kommentar:

Unknown sa...

Nya bestämmelser det räcker med 5 månader enligt folkhälsomyndigheten