tisdag 16 november 2021

Färdtjänst Skåne erkänner: Vi gjorde fel-jag fick lifta hem

 

Det här är Carina Zachau(M). Hon är regionråd och ordförande i kollektivtrafiknämnden i Region Skåne. En politisk tungviktare med yttersta ansvaret för färdtjänstresorna i Skåne. Mer om henne senare. 
Jag har alltså nu tagit tag i den förfärliga färdtjänstupplevelsen i lördags. 
Min beställda bil kom aldrig. 
Det slutade med att jag fick lifta hem mitt i natten från Dalby till Lomma. 
Tid reda ut problemet. 
Vid dagens-tisdag-kontakt med Skånetrafikens kundtjänst för färdtjänst, lade man sig omedelbart platt till marken. 
”Det är vi som gjort fel. Det tar vi på oss. Bilen som skulle hämta dig gick upp i rök. I nuläget vet vi inte vad som hände med den aktuella chauffören. Han bara ramlade ur systemet. Något har gått allvarligt fel. Vi lägger nu upp ett ärende om det inträffade.” Jag krävde naturligtvis kompensation. 
Det fick jag. 
Inget man blir rik på precis. 
Jag slipper betala ditresan. 
Min räddande ängel mitt i natten som jag fick lift med får 18 kronor 50 öre per mil. 
Det rör sig om fyra mil. 
Jag är naturligtvis inte nöjd med den hanteringen. Därför förde jag senare idag upp mitt ärende på det politiska bordet i form av moderaten Carina Zachau. 
Hon har det yttersta politiska ansvaret för färdtjänst i Skåne. Nu får hon i rödaste rappet en skrivelse från mig. 
Det får rimligtvis inte gå till på det viset: kunde blir blåst och får lifta hem. 
Dessutom mitt i natten. 
Det krävs friska personer som åker färdtjänst i Skåne.

 
 

Inga kommentarer: