söndag 7 november 2021

Netflixserien om Palmemordet: Robert Gustafsson Bullens pilsnerkorv

 

Det var väl inte så jag tänkt mig, Den osannolika mördaren. Handlar om den fiktiva Palmemördaren Skandiamannen. Spelas av Robert Gustafsson som är en utmärkt skådespelare. 
I serien påminner Robert mer om Bullens pilsnerkorv än om en mordlysten tragisk figur. 
Sminket, mina vänner, påbyggnaden av Roberts ansikte stör mig. Det är något som inte stämmer. 
När jag inte hämtat mig, dyker Hans Holmér upp i Mikael Persbrandt skepnad.

Jag försöker hämta mig från pilsnerkorven, men kan inte. Även Persbrandt som länspolismästaren ser inte klok ut. Det stör mig något ofantligt. 
Hade faktiskt varit bättre om dessa två stjärnor fått behålla sina ansikten. 
Hualigen.
Hur är då serien i fem avsnitt? 
Mina förväntningar stora. 
Första och andra avsnittet är jag mest fascinerad av Gustafssons och Persbrandts maskeringar. 
Tredje avsnittet börjar det dra i mina ögon, för somna i fjärde avsnittet. 
Nummer fem skiter jag i. 
Har fått nog. 
Orkar inte längre.
Trist men sant. 
Tempot dessutom lusigt.
Rörigt som hela Palmeutredningen.
Nej, det här var ingen hit. 
Bullens pilsnerkorv är både bättre och godare.
Serien på Netflix har jag precis mördat

 
 

Inga kommentarer: