lördag 3 oktober 2020

Inte bara Donald Trump: Coronaskräck bland Lommas kortlappar

Det där förbannade viruset, verkar ta sig in precis över allt. Stänga alla dörrar och fönster tycks inte hjälpa. 
Igår-fredag-kom beskedet att Vita Huset i Washington fått in viruset. 
USA:s president, Donald Trump, testats positivt för convid-19. Flögs i natt svensk tid, till ett militärsjukhus med en helikopter för inläggning på presidentsviten. 
Jag såg själv transporten i CNN:s direktsändning. Inget vanligt akutfall alls. 
En världsnyhet. 
Givetvis.
I veckan har min gode vän och lumparkompis, bridgespelaren Peter Aspe, berättat för mig om coronaskräcken bland Lommas bridgespelare. 
Kortliret har lyfts över från Havsblick till nätet. 
”Fast det finns klubbar i andra kommuner som börjat spela på riktigt. De använder korssatta plexiglas. Spelarna använder också vinylhandskar, samt färre spelare i lokalen. Personligen skulle jag inte besöka sådant spel i pandemitider,” berättar Peter Aspe och fortsätter: 
”Nätspelet är trevligt. Visserligen mindre social gemeskap. Däremot blir koncentrationen på spelet bättre.” 
Inte ens kortlapparna går alltså fria från eventuella attacker från coronan. Spelarna kan dra med sig viruset in till spelbordet. Heller tusen och andra vis. 
Möjligen borde det vara riskfritt för Donald Trump i sin ensamhet få lägga en och annan patients. För säkerhetsskull en sprillande ny kortlek.
Hallå vänner! 
Det tar fan i mig aldrig slut.


 


 

1 kommentar:

Joshua sa...

Hm, att bli hopkopplad med Mr Trump känns lite b.
/Peter