lördag 24 oktober 2020

Hundratals miljoner bloggare-välkommen in i värmen Melania

 

Trodde ni blogglivet var på utdöende? 
Faktum är att det trodde jag själv också. 
Jag har drivet min blogg i över 12 år. Upplever inte att det är samma swing in London över blogglivet som det var i slutet av 2000-talet. 
På den tiden var blogglivet överväldigande. Sedan kom smartphones. 
Facebook och Instagram exploderade. 
Jag gnetade på med mina små rara saker på bloggen. Blandade och gav som den gamla välsorterade handelsbod jag är. Märkligt nog ÖKADE besöksantalet. 
Calle Rockbäcks BLOGG levde vidare med full kraft. Nåja, man ska inte förhäva sig. 
I veckan nåddes jag också av uppgiften, att Donald Trumps hustru, Melania, startat upp en blogg på Vita huset hemsida. Bättre placering på en bloggpremiär går knappast att få. Dessutom uppmärksammades Melanias blogg över hela världen. Blogglivet lever. 
Melania förvandlades till en utmärkt draghäst. 
Det glädjer mig som en anonym bloggare i den stora vida världen. 
Jag körde ett race på Google. Fick fram att i Sverige finns det 135 000 bloggare. I hela världen nämndes siffran 600 miljoner bloggare. 
Den siffran tar både jag och Melania med en nypa salt. 
Bäst så, för våra franska nerver.

 

Inga kommentarer: