fredag 22 september 2023

Aftonbladet tar upp Jimmie Åkessons svek om gratis tandvård-Lomma ryter!

 

Anders Lindbergs ledare om Åkessons lurendrejeri får klassas som ett politiskt inlägg. Själv ser jag mig som representant för alla äldre med tandskrammel i munnen. 
Redan magra pensioner sliter med inflationen, stigande räntor och dyr mat. 
Och svindyra tandläkarräkningar. 
Vi måste i alla fall ha kvar några gaddar att tugga med. Jimmie Åkessons valfläsk går det inte ens att tugga på. (texten fortsätter efter bilden)
Därför känns det extra gott idag, att Anders Lindberg i Aftonbladets ledare sågar Åkessons lögn i SD:s valmanifest om gratis tandvård. 
Jag är därmed inte ensam på banan. I mitt blogginlägg den 14 september träffar jag rätt. 
Det är högst besynnerligt att inte våra tänder räknas in som normal sjukvård. 
Öron, ögon, näsa och hals räknas. 
Utom då tänderna som sitter fast i käken som i sin tur sitter fast i din skalle. Dit allting annat räknas som sjukvård.  
En rot är den icke-synliga delen av tanden. Roten har som funktion att hålla fast tanden i käken och sörjer för tandens blodförsörjning. 
Där fick ni ytterligare en helt avgörande kopplingen. 
Sug på den karamellen, Gott Folk!

 

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man inte få rotavdrag ? 🤔

Anonym sa...

👏👏👏