onsdag 6 september 2023

Titta vad jag fann på det stora sjukhuset i Lund-en helikopterflygplats

 

Jodå, faktiskt står det så ovanför den stora dörren längst upp i den väldiga sjukhusbyggnaden. 
En helikopterflygplats. 
Det räckte alltså inte med en helikopterplatta utan en hel flygplats. 
Det hade jag ingen aaaning om. 
Har man ögonen med sig på det stora sjukhuset, kan det bli en lustig tur. Inte bara sjuka människor, utan så mycket annat som kan roa en stackars sate för stunden. (texten fortsätter efter bilden)
Det finns en massa maskiner som kopplar upp en till Gud Faders höjder. Sjukvårdspersonal som springer fram och tillbaka med helt andra maskiner. 
Kommer man ut härifrån levande, kanske du tänker. Det vilar nämligen något spännande över miljön. Inte bara en helikopterflygplats som ingen visste fanns. 
Det ska vi nog vara glada för. (texten fortsätter efter bilderna)

 
Av någon obegriplig anledning är alla TV-apparater ur funktion. Vart jag än vänder mig. 
I vilket rum som helst. 
Lappen. 
Ur funktion. 
Tejpad på TV-schermen. 
Då är det inte konstigt att man känner sig hemma i miljön, när man själv får läkarens dom. 
Ur funktion! 
Jag har mått bättre. 
Om man säger som så. 
Läkarvetenskapen grunnar just nu över hur man ska få Rockbäck i funktion igen. 
Hjärtat fladdrar som en tokfan. 
Qui vivra verra! (den som lever få se). 
Latin. 
Flott ska det vara. 
Håll med om det.

 

 

Inga kommentarer: