tisdag 26 september 2023

Informationsbrevet från Lomma kommun praktfullt uselt

 

Jag fick i veckan ett brev från Lomma kommun. Stort så hela kommun fått plats. Det var med viss spänning jag sprättade upp brevet. 
Det hör numera inte till vanligheten brevlådan bjuder på så rara ting som brev. 
Det hör till en gången tid. 
Det visade sig vara ett informationsbrev från övergripande verksamhetsplanerare, Linda Puscas, i kommunen. Det visade sig ocksåvara en rörig historia till de boende som har trygghetslarm. 
Våra trygghetslarm ska förnyas. Bytas ut mot gladare färger. Inget fel i det.
Numera är den fängelsegrå.
Nej, grejen var själva informationen. 
Presentationen genomusel. 
Eftermiddag var t o m förkortad till E.M
När jag vände på bladet var baksidan upp och ner. Man kunde tro att informationen skickats ut till barn i lekskolan. Amatörmässigt så det förslog. 
Och vi är äldre sjuka människor som ska brottas med denna röra till information. 
Texten i det närmaste oläslig.
Jag ringde upp kommunens övergripande verksamhetsplanerare, Linda Puscas. 
Där tog det stopp. 
Hon fattade absolut ingenting av mitt klagomål på den virriga informationen. 
”Vadå,” liksom fick jag till svar. 
Meningslöst samtal. 
Vi talade från olika planeter. 
Inte konstigt åldringsvården i Lomma kommun har så dåligt rykte. 
Här nedanför har ni den väldiga lappen som fanns i brevet. Första sidan och baksidan upp och ner. 
God Natt!

 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så det är i kommunerna Calle
Upp o ner

Anonym sa...

Håller med, så är det nog tyvärr.

Anonym sa...


Tyvärr blev det Lommabukten istf Lommabukten, sorry