torsdag 28 september 2023

Så svarade Lommas hövding Robert Wenglén-sågningen av kommunens upp-och-ner vända brev om trygghetslarmet

Det var över 1000 besökare-mest Lommabor-som läste mitt blogginlägg om myndighetsbrevet från Lomma kommun till oss boende som har trygghetslarm. Inte nog med att brevet var upp-och-ner. 
Allt en kladd och kludd som skapat av barnen i lekskolan. Trygghetslarmet gungade av förskräckelse. Fanns det minsta förtroende kvar angående kommunens kritiserade åldringsvård, blåste det all världens väg. 
En ytterst allvarlig hädanfärd. 
Många följare på Facebook skrev upprörda kommentarer, så det osade om texterna. 
”Är det ett skämt?” 
”Ska man stå på huvudet för kunna läsa det?” 
”Skäms Lomma kommun” 
Så där gick man på. 
Med all rätt. 
Ansvarig för informationsbrevet om trygghetslarmet är övergripande verksamhetsplanerare, Linda Puscas. När jag kontaktade henne förstod hon ingenting. Det gick inte ens föra ett vettigt samtal med människan. Amatörismen lyste över byn med skarp lampa. 
Jag skrev ett messenger på Facebook till Robert Wenglén(M). Självaste kommunhövdingen. 
Han läste blogginlägget. 
Jag bad om en kommentar. 
Det fick jag. 
Tummen upp. 
Jag tolkar det alla dagar i veckan som att han håller med mig. Var säker på att han gör tummen ner, när han springer på Linda Puscas i de kommunala korridorerna. Röran med oss åldringar i Lomma kommmun fortsätter. 
Ack ja.

 


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag är oxå en av alla som fick brevet, håller med dig i alla avseende. Tänkte exakt som du när brevet låg i brevlådan. Vad vill kommunen nu och så stort kuvert och ett hastigt ihopsatt brev till oss Lommabor som behöver trygghetslarm.
Du har så bra blogg jag följer dig varje tillfälle du skriver.
Hälsar en Lommabukten sen 37 år tillbaka.

Anonym sa...

Ja din Blogg är topp.Tack och fortsätt så .