fredag 8 september 2023

Sju sekunder av ett friskt liv

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Det är ett stök med mitt lilla hjärta. Det slår som fan själv. Flimmer och fladder. Normalt har det fungerat med elkonvertering. 
Plattor placeras på din kropp. Massiva elstötar skjuts in i din kropp. Tack och lov är du nersövd. Med narkosmedlet propofol. Samma medel som Michael Jackson tog en överdos av och dog. Du är med andra ord helt borta från omvärldens stök och bök. Du känner absolut ingenting. Du befinner dig i sagornas värld under själva behandlingen. 
När du vaknar upp, tickar åter ditt hjärta som det ska. I bästa fall. 
Du känner dig lättad och glad. 
Segerviss. 
I veckan fungerade inte metoden på Universitetssjukhuset i Lund. 
Det gick åt helvetet. 
Det höll i sju sekunder av ett friskt liv. Mera sömnmedel och ny attack av tunga elstötar. 
Samma visa. 
Sju sekunder. 
Inte mer eller mindre. 
Sju sekunder. 
Det är inte mycket att leva på. Låter som dramaserien på Netflix, Seven Seconds. 
Väntar nu på besked från min hjärtläkare. Vad blir nästa steg? Själv mår jag pyton. 
Vi dansar i otakt. 
Jag och mitt lilla hjärta.
Sju sekunder. 
Förra gången sprängdes också mitt armbandsur. Pallade inte ens en sekund. 
Ack ja, finns det ens någon urmakare kvar?

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sorgligt att höra. Förhoppningsvis skola bättre tider komma ’

Anonym sa...

Vi håller alla våra tummar.

Anonym sa...

Kom igen detta fixar du kram

Anonym sa...

Ps är ingen Lomma bo men jobbat som PA i många år så vi har nog setts ❤️