måndag 11 september 2023

Calle Rockbäcks blogg i bilder-gåvan som tänder ljus i mörkret

 

En sommardag när regnet slutade, ploppade plötsligt en bok ner i brevlådan. 
En annan dag kom fler böcker. Nu även böcker som fick hämtas ut på ”posten” Mårtenssons i Lomma. 
Så där har det pågått under större delen av sommaren. Calle Rockbäcks Blogg i bilder med viss bloggtext. Ett helt hav med bilder. Plockade från blogginlägg under de mer än 15 år som jag hållit igång bloggen. 
En helt fantastisk gåva från ett fan till bloggen. Vilket enormt arbete som lagts ner. 
Jag saknar ord. Jag räknar till 19-20 böcker. Och fler lär vara på gång. 
Jag blir ödmjukt tacksam. 
Ett underbart ljus i det mörker som jag tvingas leva i för tillfället. 
Vem det är? 
Det kan jag tyvärr inte avslöja. 
Hen vill vara anonym. 
Här nedanför en pytte liten del av allt som som min vän skapat åt mig. 
En fantastisk resa. 
Jag blir rörd till tårar. 
Vilka goa människor det finns. 
Underbart!
Tack för du finns.

 




1 kommentar:

guilherme oliveira sa...

hej allt är bra? Jag heter Guilherme Oliveira. Jag är en brasiliansk journalist. Jag jobbar på TV Globo. Jag använder Google Translate för att kunna skicka meddelandet på svenska. Jag rapporterar om en match 1960, när Malmö spelade Pelés Brasilien. Var du på den matchen? Min WhatsApp är +55 21 96750-1781. E-post: guilherme.oliveira@g.globo

Tack.