onsdag 21 oktober 2020

Breaking News: Psykiatriambulans till Lomma!

 Från den 1 november utökas Region Skånes psykiatriambulans upptagningsområde med kranskommunerna Lund, Staffanstorp, Lomma och Burlöv. 
Jag noterar med tacksamhet, att min kommun, Lomma, finns med när psyket kraschar. 
En nyhet så god som någon. 
Sverigedemokraterna blev bönhörda snabbare än vad de själva hade trott var möjligt. 
I deras skånska handlingsprogram som för en tid sedan skickades ut till hushållen efterlyser man psykiatriska akutbilar. Nu ska alltså den Lommabo som akut däckar med sitt psyke snabbt få hjälp. 
Det kan allt behövas. 
Om inte annat så i coronatider. 
Även om jag själv mår psykiskt prima, så vet man aldrig vart livet bär hän med en stackare.
Inget covid-19, här inte.
Än så länge, är kanske bäst att tillägga.
I coronatider gäller det stå ut. Tvätta händerna och allt det där. Själv har jag ett helvete med ett diskbråck som gör mig till invalid. 
Har fått utmärkt behandling i 16 år av min kiropraktiker. Sedan 8 månader tillbaka är det stopp. 
Är man 70-plussare i riskzonen är det kört. I vart fall hos de privata aktörerna.
Illa. 
Verkligen illa. 
Tack och lov så tar Vårdcentralerna och sjukhusen emot oss stabbiga figurer, för behandla våra andra sjukdomar.
Sedan har vi då håret. 
Såg Leif GW Persson i rutan i morse. Han börjar få som jag coronahår. 
Ja, ni kan själva se på bilden här nedanför. 
Antingen får Pernilla klippa till håret. 
Kiropraktor Josefin ta tag i gubben Rockbäcks helvetiska diskbråk. 
Risken är annars stor att det slutar eller med psykiatriambulansen. Någon ordning för det allt vara. Även i coronatider.

 

Inga kommentarer: