måndag 5 oktober 2020

Här laddar Jesper Lommas nya hamburgerkedja med käk

På fredag öppnar Burger King upp i Lomma. En större bit Whoppers från infarten från motorvägen, och endast en hel Whoppers från ärkefienden, McDonalds, med sin storsäljare Big Mac. 
Det blir snabbmatsrestaurangens 139 (Wiki) etablering i Sverige. Lomma växer. 
Inte enbart befolkningsmässigt. 
Närheten till motorvägen lockar snabbmatskedjorna. Nästa etablering i området lär vara den amerikanska smörgåskedjan, Subway. 
Får man kalla fräscha subs för smörgåsar? 
När jag idag kollade in läget inför det kommande hamburgerkriget, höll Jesper på lossa några ton mat för ladda Kingens storsäljare Whopper med. 
”Ja, jag har allt som behövs med mig,” säger Jesper till mig och kopplar ett nytt grepp om härligheten. 
Ännu så länge är godsakerna kartongmat.
Läckergommen kändes torrlagd.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade hoppats på att det skulle bli en MAX hamburger restaurang!