fredag 7 december 2018

Rena snurren i Lomma kommun-billös Gertrud, 88 år, sökte färdtjänst fick handikapptillstånd för parkering

Här står Lommabon, Gertrud, 88 år, i parkeringsrutan för handikappade med sitt parkeringstillstånd från Lomma kommun. 
”Jag sålde bilen för fyra år sedan. Dessutom har jag aldrig sökt parkeringstillstånd för rörelsehindrade,” berättar en förvånad Gertrud som parkerat sin rullator i rutan. Där har hon nu all rätt att stå och glo med sin rullator i fyra timmar.
Äldreomsorgen i Lomma är ett kapitel för sig. 
Landets sämsta. 
Från den 1 mars 2019 tar kommunen själv över verksamheten. Därför arbetas det nu intensivt med en omorganisation av hela verksamheten. 
På den färden har något gått allvarligt fel. 
Hur kan annars Gertrud få ett tillstånd hon aldrig sökt? 
Dessutom med en bild på Gertrud som inte är helt up to date. 
”Måste vara från 1958. Jag var då 28 år. Idag är jag 88 (se bild här nedanför). Det märkliga är att jag sökte färdtjänst hos Skånetrafiken. Fick avslag. Däremot fick jag ett handikapptillstånd av kommunen. När det är färdtjänst jag har ett stort behov av,” fortsätter Gertrud som av förklarliga skäl känner sig besviken idag. 
Med andra ord rena rama snurren. Någon ansvarig har inte varit anträffbar för en kommentar. 
Äldreomsorgen i Lomma kommun ger oss åldringar mardrömmar.
Burrr... 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för att du engagerat dej för min mamma Gertrud. Stort tack. Mvh Zaza Björnlund. Vill passa på att önska God Jul & Gott Nytt År.

Unknown sa...

Jag tackar också,och önskar God Jul.
Carin....vän till Gertrud.

Anonym sa...

Ingen i Lomma är numera förvånad ! Alla område har spårat ur ! Tidigare fick man ngt svar svar från Anders B . men den nya kommunledningen gömmer sig o skyller på tjänstemännen som man avskedar stup i kvarten ! VAR SKALL DET SLUTA ??