torsdag 13 december 2018

Strimlad skinka blev för mycket-anställd flicksnärt snoppade av mig på Coop i Lomma

Jag tror jag handlat på Coop i Lomma för sista gången. 
Under förmiddagen-torsdag-anlände jag till butiken för inhandla lite ingredienser till en hemgjord pizza. 
Inget märkligt med det. 
Min el-scooter brukar utan minsta problem klara av de breda fina gångarna mellan montrarna. Så var det även idag. 
Allting flöt på bra, tills jag kom till den strimlade skinkan som låg bakom en glasdörr. Hur jag än krånglade fram och tillbaka, nådde jag inte det hägrande paketet med den strimlade skinkan (vid det lila exet på bilden). En bit bort-vid det stora exet-höll en butiksanställd på plocka upp varor. Möjligen var hennes ålder 18-20 år. 
Jag behövde hjälp. 
Så jag ropade stilenligt-HALLÅ-ett flertal gånger, för att få hennes uppmärksamhet. Ingen reaktion. 
Till slut tittade hon bort mot mig som om vad fan har katten nu släpat in. Jag blev glad och vinkade på hjälp. 
Då möttes jag av en reaktion som varken jag eller den strimlade skinkan väntat oss. Den unga flicksnärtan blev rasande. 
Jag skulle inte sitta och vinka mot henne osv. Arg som ett bi kom hon rusande bort mot mig och plockade ut skinkfan. 
Avsnoppad blev både jag och skinkan. 
Kände mig som ett dagisbarn. 
Någon respekt för att jag var mer än 50 år äldre fanns inte på kartan. I hennes värld var jag en förlamad gammal gubbfan. Inte ens värd en pytteliten omtanke. 
Tack för det Coop i Lomma.
Ni borde lära den här unga bitchen lite takt och ton. 

2 kommentarer:

Eva Nilsson sa...

SÅ TRIST ATT DU BLEV SÅ ILLA BEMÖTT CALLE. VI HANDLAR MYCKET OFTA PÅ COOP I LOMMA OCH PERSONALEN DÄR ÄR ALLTID SÅ TREVLIGA OCH HJÄLPSAMMA. DET MÅSTE VARA EN TILLFÄLLIGT ANSTÄLLD SOM BETEDDE SIG SÅ HEMSKT. DET ÄR SVÅRT ATT FÖRSTÅ ATT EN PERSON KAN BEHANDLA NÅGON SÅ OTREVLIGT. TALA OM DET FÖR CHEFEN PÅ COOP,SÅ ATT INGEN SKUGGA FALLER ÖVER NÅGON ANNAN I PERSONALEN FÖR DE ÄR FANTASTISKA ALLESAMMANS. VI MÄNNISKOR BEHÖVER VARANDRA OCH DET ÄR SÅ KUL NÄR MAN KAN HJÄLPA NÅGON TYCKER JAG.
MVH
EVA



Unknown sa...

Jag måste tyvärr instämma med Calle. Har också vid några tillfällen drabbats av en yngre person utan känsla för service. Tråkigt i en för övrigt trevlig och välsorterad affär.