måndag 8 augusti 2022

Låt livet blomma-besked idag om jag drabbats av en stroke

 

Ni som hängt med på bloggen minns säkert min kaosartade midsommar. Dagen före midsommarafton hamnade jag på Lomma Vårdcentral. Jag hade drabbats av en galen yrsel. Kunde varken stå eller gå. En fruktansvärd upplevelse. Fick köra med min el-scooter in till läkarens behandlingsrum. Undersökningen fick ske med mig sittande kvar i min racer. Läkaren undersökte mig så gott det nu gick. 
”Misstänker du drabbats av inflammation på balansnerven. Vill skicka dig med en ambulans in till sjukhuset i Lund. Utesluta att du inte fått en stroke,” kom läkaren fram till. 
Jag vägrade ambulansen. 
Det var kanske korkat av mig. 
Jag körde sakta hem i stället. 
Mådde apa.
 Skrev om min vägran till ambulans på bloggen. Årets midsommar blev i alla fall den mest yra midsommar jag upplevt, om Herrskapet förstår vad jag menar. Trots kranvatten i snapsglaset. 
Verkligen inget kul alls. 
Efter någon vecka började yrseln klinga av. Inte hastigt utan plågsamt sakta. 
Jag fick mitt ömma huvud röntgad den 18 juli. Då fanns i alla fall inte mycket av yrseln kvar. 
Idag måndag fick jag så äntligen röntgen beskedet. Läkaren ringde: 
”Rockbäck har ett perfekt huvud. Ingen stroke,” löd det glada beskedet. 
Pust, pust...låt livet blomma.


1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS! Ulf G.