torsdag 25 augusti 2022

Mitt i domedags rapporterna: Ingen hyreshöjning i brf Skrattmåsen i Lomma

 

Den goda nyheten kan vi gott skåla för. Annars haglar domedags rapporterna över oss: höjda räntor, höjda hyror, inflation, höjda matpriser, elräkningar som blivit galna och Gud vet vad. Det är inte nådigt som ryssarna ställt till det med invasionen i Ukraina. Mitt i denna röran kan jag komma med en riktigt god nyhet för de som bor i brf Skrattmåsen i Lomma hamn. 
”Någon hyreshöjning är inte aktuell för de boende i Skrattmåsen. Vår ekonom är bästa tänkbara. Det är ett skönt besked och kunna ge till de boende i våra 70 lägenheter,” bekräftar föreningens ordförande Flax för mig. 
En får tacka, för det. 
Annars befarade man det värsta. Så blir det alltså inte för vår del som bor i Skrattmåsen med Öresund i fonden. Föreningen står ekonomiskt stabil.
Flax och jag skickar symboliskt över en glad blombukett till alla boende i brf Skrattmåsen. 
Det känns extra gott med en positiv nyhet bland alla negativa som inte minst dominerar Rapport. 
Jag tror jag tar en kopp kaffe på det.


1 kommentar:

Anonym sa...

🥰🥂