tisdag 23 augusti 2022

”Jag och min älskling kunde brunnit upp”

 

Livet har sina ljusa och mörka sidor. Det var på vippen det kunde gått käpprätt åt pipan både för mig och min elscooter. Faktum är att vi båda tillsammans under färd kunde börjat brinna. 
Ingen avundsvärd situation, när livet bjuder på den mörka sidan. 
Titta på bilden här ovanför. 
Jag sitter på min älskade elscooter. Inlagd i bilden längst upp till vänster de två slitna kolstavarna som satt i scooterns elmotor. Viktiga för att överhuvudtaget kunna köra med maskinen. Nu halverade på grund av ålder och min körglädje under fem år. Den längre på bilden är en ny kolstav. 
Mina halverade nedslitna rengjordes av Franko på Hjälpmedelsteknik i Lomma med tryckluft. 
Ett jättelikt dammoln svepte in hela verkstaden. Folk flydde ut. ”Ja, det var hemskt. Du har haft tur. Både du och scootern kunde brunnit upp under körning,” sa Franko till mig. 
Ibland ska man som sagt var ha tur. Nu har Franko satt in två nya fräscha stavar. 
Livet fick plötsligt sina ljusa sidor. 
Allt åter frid och fröjd. 
Min älskling du är som en ros, höll jag på sjunga. En elmotor är banne mig inget man slarvar med. 
Komplicerade saker. 
Undrar just om Miljöpartiet har tänkt på den ytterst viktiga koldetaljen. 
Knappast.

 

Inga kommentarer: