torsdag 18 augusti 2022

BREAKING NEWS: Sabotage mot sossarnas valaffisch i Lomma

 

Igår-onsdag- strålade oppositionsrådet(S), Per Bengtsson, i ett jätteporträtt mot oss. Per satt fast förankrad mot pallen som stod uppställd på Hamntorget i centrala Lomma. Per lovade också ett Lomma med människovärde. 
En lokal valaffisch, så god som någon. 
Idag när jag hade vägarna förbi, hade någon rivit ner Per Bengtsson från sin upphöjda position. Sabotage både mot vänliga Per och ett Lomma med människovärde. 
Nu är den här inget direkt ovanligt. Folk kan bli som förbytta när valet närmar sig. De flesta lokal partier i landet, har faktiskt råkat ut för den här typen av sabotage. För det mesta polisanmäls ofoget. 
”Tack för du informerade mig om detta. Kan den ha blåst ner? Det regnade också i morse. Kan det vara orsaken?” säger Per Bengtsson till mig.
"Tror knappast det. För du var kruttorr, där du låg ihop skrynklad instucken mellan de båda pallarna. Och du ser inte glad ut. Det hjälpte föga att jag rätade ut dig,” löd mitt svar. Polisanmälan?   
"Vi väntar med den,” slutar en numera uppvikt oppositionsråd(S) i kommunhuset.

 

Inga kommentarer: