tisdag 13 juli 2021

Kvinnan bakom årets annons på nätet-söker övermänniska som hushållerska i Bjärred

 

Det här är Magda Sliwa. Hon driver sedan några år ett litet populärt städbolag, Lomma/Bjärred Städ. När hon fick uppdraget fixa en hushållerska med en övermänniskas ambitioner slog hon till med en superannons på Facebook. Jag hugger en bit. Håll i er: 

Rengöra hushållet och hålla det städat

Tvätt

Strykning

Organisera garderober och skåp

Springa ärenden

Organisera kemtvätten

Hanterar leveranser

Handla

Matlagning och planering av veckans måltider

Förbereda fester eller sociala evenemang

Serverar och hjälper till vid lunch, mellanmål, kvällens middag och vid fester och sociala evenemang

Tar hand om hushållet när familjen är bortrest.

Ev följa med på resor

Vem är du?

Noggrann

Engagerad

Omtänksam

Flexibel

Diskret

Massor av energi och uthållighet

Organiserad

Självständig

Kan planera och hålla deadlines

Fördel om körkort finns. Bil finns.

 

 Jag blir själv alldeles matt av alla kraven och då ska ni veta att det finns mer ändå. 
Magda söker en superkraft, sanna mina ord. 
Är detta då sant? 
”Ja, absolut. Jag har redan fått in några intressanta förfrågningar till tjänsten som hushållerska,” bekräftar Magda för mig och kvittrar förtjust. 
”Däremot har jag lånat bilden på det tjusiga huset från nätet. Min kund är nämligen mycket diskret,” säger hon vidare. 
Det kunde jag nästan räkna ut själv. 
Det växer inga citroner på träden i Bjärred. Inte palmer, heller för den delen.
Tiderna förändras. 
Kanske inte ändå. 
Sedan Ester Blenda Nordström gav ut sin fantastiska bok om pigor 1914.
Magda var i alla fall en trevlig bekantskap.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hon kan ju ta jobbet själv som bara utnyttjar sina polska tjejer och betalar dom dåligt ��.