söndag 25 juli 2021

OS i TV-olympisk korvstoppning

 

Tänkte i morse starta upp mitt OS-tittande i TV på allvar. Gick in på Discovery+ som äger sändningsrättigheterna. Klickade fram olympiska spelen. 
Hela raddan med livesändningar dök upp på min skärm. Inte alla, men det räckte och blev över-se bild här ovanför. Sportnörden åkte på en olympisk korvstoppning. En korvstoppning som nästan gjorde mig galen. 
Allt sänds dygnet runt. 
Inte mindre än 339 olika grenar i 33 olika sporter. Naturligtvis ett smörgåsbord för den som inte får nog.
Minns sommar-OS från Peking 2008. Jag startade upp en OS-BLOGG och såg det mesta under 700 sändningstimmar. Fick en ugglas ögon. 
Sommar-OS från Tokyo krävs en flock med ugglor för fixa kalaset. 
Omöjligt. 
Går inte.
Du måste ha ett dussin TV-skärmar påslagna dygnet runt. Sportnörden kan bli galen för mindre. 
Jag valde till slut kanal 5, OS-studion. Här fick jag det bästa av det mesta. Inte minst svenska insatser i natt. Det får banne mig räcka. 
Korvstoppning. 
Kom och tänka på Galenskaparnas, Claes Eriksson, som stonkade korv i sketchen, Mor i skutan. 
Oslagbart roligt.

 

Inga kommentarer: