söndag 4 juli 2021

Vad gör Lomma kommun med våra skattepengar?

 

Här sitter jag sjuk hemma i stugan med mina tankar. Grunnar över vad Lomma kommun gör med våra skattepengar? 
Skulle egentligen uppvaktat Storsonen på hans 47-åriga födelsedag. 
Då blir jag sjuk. 
Inget märkvärdigt alls. 
Är bara sjuk. Ingen feber, värk eller annat strul. 
Bara sjuk. 
Orkeslös, helt enkelt. 
Mår inte direkt bättre av Lomma kommun storslagna annons i lördagens Sydsvenskan. 
Sidorna 18 och 19 i B-delen. På journalistspråk kallad för ett falskt mittuppslag. 
Bläddrar i Sydsvenskan prislista för annonser. 
En helsida i B-delen kostar 147 216 kronor. Två helsidor det dubbla, alltså 294 432 kronor. 
Om jag nu har räknat rätt. Prislistan rörig för en amatör som jag. Dessutom en sjuk amatör. 
En sak vet jag. 
Det är vansinnigt dyrt med en sådan jätteannons, så helt fel ute kan jag inte vara. 
Vad får då läsarna för information om Lomma kommun för det priset? 
Dessutom betalt med våra skattekronor. 
Det berättas om sommar i Lomma kommun. Finns en sommargågata. Du kan cykla till stranden och sprida ut dig. Du kan känna dig säker. Brottsligheten låg. Skräpfria stränder. Tågstopp i Lomma. I Lomma är det bäst att leva. Markeras med en bild på kommunhövdingen, Robert Wenglén, som sitter barfota i kostym i sanden. Du kan också få tips om spara på vattnet m m. 
Allt detta för 294 432 riksdaler (hoppas jag har fel). 
Förstår ni att jag sitter här och grunnar. Mina sura skattekronor åt helvete. 
Inte mår jag bättre av min lilla stund vid köksbordet. 
Snarare sämre. 
Känns som jag fått feber.

 

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Calle! Kan lugna dig med att kostnaden för annonsen är en bråkdel av det du anger. Några enstaka procent av det du befarar. Du kan överlag vara trygg i att skattekronorna hanteras varsamt så länge jag finns vid rodret. Vänligen Robert