torsdag 29 juli 2021

Lommabo med superklockan som kan ALLT-morgondagens armbandsur redan här

Det blev en märklig upplevelse. Framför mig i kön till kassan på Coop i Lomma stod en man och betalade med klockans urtavla. Jag har aldrig i mitt liv sett ett sådant armbandsur i verkligheten. 
Mirakel idag. 
Var man och kvinnas egendom i morgon. Snart blippar vi med vår klocka när vi handlar ett paket prinskorvar.
Fler möjligheter med armbandsuret: tar EKG, ringa ett samtal, kollar din puls eller surfar runt på internet. 
”Det är toppen. Hur enkelt som helst. Jag kan till och med lyssna på musik med hörsnäckor,” berättar Lomma-Stig som vi för enkelhetens skull, kan kalla honom för. 
Detta märkliga armbandsur kostade Stig ca 4000 kronor. Det är bara en tidsfråga innan vi alla snart har en Apple Watch med kamera, Facebook och hela rasket runt vår handled. 
Aldrig, hör jag dig säga. 
Jodå, svarar jag. 
Utvecklingen står inte stilla.
Raskare än vi tror, kan klockan komma kosta några hundralappar. Vi åker dit på en ny digitalisering, fortare än vi kan säga armbandsur. 
Se bara hur det gått de senaste tio åren. Livet är allt bra förunderligt i datorernas värld.

 



 

Inga kommentarer: