onsdag 21 juli 2021

TV-expert Emelie om OS-skrällen: ”Bästa svenska damlandslag jag någonsin sett”

 

Det är inte utan, jag är beredd hålla med Emelie. Spöar man världsmästarna USA i gruppspelet i OS med 3-0, är det sensationellt. Vet man då också att USA tidigare vunnit 44 landskamper på raken, blir det den svenska segern magiskt som OS-ringarna. 
Bäst av all. 
Sverige spelade fullständigt ut USA. 
Kunde blivit ett par mål till. 
I TV-studion var man gladare än vad det såg ut. Ingen hysteri alls som när fyran eller ettan gick loss med herrarnas EM. TV-experten Emelie Ölander viftade koncentrerat med händerna. Det var allt.
Jag kollade in Emelie lite extra. 
När hon låg i mamma Anna Eklunds allt mer putande journalistmage 1989, klappade jag om henne lite då och då. Anna Eklund som tyvärr dog 2019 och jag var kolleger och nära vänner på Kvällsposten. 
Kärt minne. 
Nu år Emelie 32 år, och har ingen aning om min omvårdnad. Bara en liten krokig parentes. 
De svenska målen gjorde Stina Blackstenius med två fina mål. Lina Hurtig satte spiken i kistan med 3-0. 
På lördag väntar Australien. De ser glada ut på bilden här nedanför. Det är nog bäst de passar på le före matchen.
Jag kommer fortsätta spana in Emelie Ölander. Pappan också journalist på Kvällsposten. Micke Ölander, prisbelönt terrier.

 

Inga kommentarer: