onsdag 3 mars 2021

Kramkalas över hela Sverige när alla är vaccinerade

 

Jag körde runt i byn under förmiddagen. Träffade under regelrätt avstånd Lommabor i den råkalla kylan. Samtalsämnet givet. 
Vaccinet. 
Alla går i väntans tider på sprutan. 
”Sedan blir det kramkalas, Calle,” sa Sigbritt och log gott mot mig. 
På Centrumtorget dök Lena upp. 
”Kramkalas. Tänk att åter få krama barnbarnen.” 
Det verkade på alla som det fanns bara en sak i huvudet-kramkalas. 
”Ja, jag ska då ordna med ett hejdundrande kramkalas." 
Sara såg drömmande ut. 
”Vi har inte kramats på snart ett år.” 
Männen jag mötte lite mer kärva i tonen. 
”Kramkalas? Lite kramar då.” 
Det verkar banne mig som om det kommer bryta ut hysteriska kramkalas över hela landet, när alla blivit vaccinerade. När det nu blir står däremot skrivit i stjärnorna. 
Denna veckan skulle 85-plus vaccineras. Min rundtur i byn avrundades på Lomma Vårdcentral för provtagning. Inget märkvärdigt. Rena rama rutinen. 
Det märkvärdiga var att där fanns fortfarande inget vaccin att tillgå. Utan vaccin kan alltså inte 85-plus vaccineras som det var planerat. 
Havererat redan i starten för oss övriga pensionärer? 
Med andra ord. 
Utan vaccin inga kramkalas i Lomma och Svea Rike i övrigt. Jag åkte hem och kramade sopkvasten. 
Fy för den lede.

 

1 kommentar:

JONO JACK - Road Blog sa...

I understand you Calle, I really do. We stay home for incompetent politicians ... and each other.