onsdag 17 mars 2021

”Jag var med i SVT i morse”

 

Om jag var med i SVT, är en fråga som kan stötas och blötas hur länge som helst. 
I vilket fall som helst var jag osynligt med. Väldigt nära, skulle man kunna säga. 
Ändå satt jag i mitt hem på bilden här ovanför med ett taskigt rött C som jag lagt in. En flyg/drönarbild över delar av Lomma hamn. Visades i de lokala nyheterna, gamla Sydnytt. 
Inslaget handlade om skolelevers hälsa. Lomma som genom åren fått så mycket beröm för sina skolor får skämmas. Satsar minst av kommunerna i Skåne på elevernas hälsa. Ändå är Lomma en av landets rikaste kommuner. 
"Skam", tänkte jag i mitt hem på bilden med det röda C:et, till vänster på bilden. 
Hur som helst, var det nära jag kom med i TV. Jag kunde gått ut och vinkat.
Rutin finns. 
Jag debuterade i TV redan 1970. Min slips bildade nämligen fond till sosseikonen Ernst Wigforss i Kvällsöppet med Gary Engman. 
Det var i alla fall kul för slipsen. 
Andra gånger har det gått mycket bättre. Det ska jag inte trötta er med idag. Mina svulstiga TV-framträdande kan jag berätta om en annan gång. 
Det får räcka med TV-serien, Starke Man med Anders Jansson, från 2010. 
En lysande insats, naturligtvis.
Det är gott med korv, som grannen Benny brukar säga.
Tycker du jag är självgod? 
Det har du alldeles rätt i.

 

Inga kommentarer: