söndag 7 mars 2021

Jag saknade blåbären i Vasaloppet

 

Jag gillar blåbär. 
Både blåbärssoppa och blåbäret Albin Persson från Tjockmock i Vasaloppsspåret. Utklädd till julgran med glitter och allt. 
Däremot inte i år. 
Endast elitåkare. 
Blåbären bortplockade på grund av den där förbannade coronan. 
Visserligen lyfter jag på bärplockaren för både segraren i herr-som damklassen, men ändå. Försökte trösta mig i TV-soffan med Elsas Beskows underbara saga om, Puttes äventyr i blåbärsskogen. 
Det gick inget vidare. 
Saknade alla underbara dårar i Mångsbodarna med julgranen Albin i spetsen sörplande blåbärssoppa. I årets Vasalopp var det energidrycker med hemliga ingredienser som gällde. 
Försökte engagera mig i Anton Karlsson, Sockertoppens IF. Älskade klubbnamnet. 
Sockertoppen. 
Anton från Sockertoppen (norr om Östersund) blev tvåa efter norrmannen som vann. Bra kört med tanke på att Anton Karlsson ligger på 327 plats bland landets skidåkare. Dessutom fått ryggen opererad.
Bara en sådan sak.
Imponerande.
Nej, ge oss tillbaka alla blåbären i Vasaloppet, så det åter kan bli någon ordning och reda i detta klassiska skidlopp.
Jag tror jag hämtar en blåbärsglass i frysen.

 

Inga kommentarer: