fredag 19 mars 2021

Åldringsproblem: Ramla ur sängen mitt i natten-spjälsäng lösningen?

 

Jag är säkert inte ensam om varianten. Mitt i natten störs din sköna sömn med att du ramlar ur sängen. Uppvaknandet på golvet omtumlande. 
Vad händer? 
Vem anfaller? 
Var är min bössa från Boerkriget? 
I bästa fall får några lyftkranar kallas in, för få dig tillbaka i sänghalmen igen. 
I sämsta fall får ambulans tillkallas, för plocka upp gubbresterna från golvet. 
Nej, läget inget kul alls. 
Ett åldringsproblem som aldrig analyseras i TV:s morgonprogram. 
Jag gav mig ut på nätet för undersöka marknaden för galler/spjälsängar för hemmabruk. 
Finns det över huvud taget? (texten fortsätter efter bilderna) 

 

Jag fann dessa två varianter till en kostnad av minst tre månadspensioner. 
Vidunderliga saker med en teknik ombord som en rymdfarkost, med direktkontakt med Houston, Texas. 
Svåra saker. 
Krävs av oss åldringar att vi åtminstone är utbildade stridspiloter. 
Hustruns dilemma komma ihåg lösenord ett annat. Risken är att man ligger tippad hela veckan. 
En sak är då säker. 
Ingen senior har lyckats rymma eller bli golvad från en sådan säng. 
Det är naturligtvis bra.
I bästa fall, är kanske bäst tillägga.
Till slut hamnade jag hos Jollyroom. Bara namnet fick mig rusa efter speldosan med karusellmusik.
De kunde erbjuda mig en, Dream Lux Spjälsäng, Grå, för 1399 riksdaler. 
Det enda gemensamma jag har med den sängen, är att den är grå. 
Alltid något.

 
 

Inga kommentarer: