onsdag 24 mars 2021

Fråga i coronatider: Hur mår du-svaret en krumelur som håller hälsan vid liv

 

Ni känner säkert igen frågan. 
I över ett års tid, har vi engagerats oss i våra medmänniskors hälsa. Frågat till leda hur folk mår och ingen covid i familjen? Det är först efter årsskiftet vi möts av berättelser om vänner och släktingar som insjuknat i covid-19. 
Känslan är uppenbar. 
Det där förbannade viruset kryper allt närmare oss. 
Själv försöker jag parera frågan med lite humor i denna dystra tid. 
Varje morgon sprider jag info via sms om mitt hälsotillstånd till familjen. 
I morse fick mina söner denna information: 
”Somnade i Riga, drömde i London, vaknade i Dallas och flög till Eslöv, för cykla till Lomma. God morgon!” 
Jag försöker skruva till texten. 
En krumelur, helt enkelt. 
Roligare än det normala textläget:
 ”Godmorgon. Vi mår bra, punkt och slut” 
Det räcker länge med en krumelur. Sönerna är begåvad. Hänger med på humorn. 
Det skulle allt se ut om farsgubben for världen runt med coronan och en respirator: hamnade till slut i Eslöv och cyklade hem till Lomma. 
Bara så.
Lite kul i dessa tider måste man få bjuda på. En krumelur om dagen håller hälsan vid liv. 
Fattas bara annat. 
Nu väntar vi alla bara på den stora nyheten: 
STOPPA PRESSARNA!
COVID-19 BESEGRAD!

 

Inga kommentarer: