fredag 12 mars 2021

Lommabloggaren gräver där han sitter-slår rekord!

 

Lokaltidningens reporter, Lena Karlsson, gick loss i det senaste numret av Lokaltidningen. Skriver vackert om mina 5000 blogginlägg som på sitt vis är något av rekord, för en sönderopererad spillra. 
Då visste inte Lena att veckans blogginlägg om vaccinationsschemat på Lomma Vårdcentral höll på välta omkull den skamfilade bloggaren. 
Maken till invasion på bloggen har sällan skådats. Trots över 5000 blogginlägg. 
Snacka om intresse för en spruta i armen. 
Kampen mot covid-19 trissas upp till oanade höjder. Nu hänger det på att vaccinleveransen inte havererar. Det verkar krisa varje dag. 
Hualigen. 
Annars gräver jag där jag sitter. 
Är jag inte ute och fräser omkring i byn med min el-scooter, sitter jag hemma på min trasiga stol och gräver fram historier med sol i sinnet. 
Uppkäftigt kallar jag mig för, Er lokalredaktör i världen. 
I snart 13 år har jag larmat och stått i. En sittande sådan i hemmets lugna vrå, eller på el-scootern puttrande fram i toppnoteringen 5-10 km/tim. 
Ett utmärkt läge nu när flyget står stilla på marken. Även lätt hålla det nästan lagstadgade avståndet. 
Genom åren har det blivit en och annan artikel i diverse publikationer. 
Det är alltid roligt bli uppmärksammad. 
Linslus som jag är. 
Här ett litet axplock.
Kräk gärna om ni tycker jag blir för mycket.
Vaccin på er, Gott Folk!
 




Inga kommentarer: