lördag 27 mars 2021

Coronafri hemsida: Vi som gillar ånglok-på Facebook (jo, jag sjösatte röken)

 

För oss som gillar TUFF-TUFF ljud och mysig rök, skrev jag också in den där dagen för minst 11 år sedan. 
Gruppen sjösattes helt obemärkt. Inget klang och jubel här inte. För egen del var det hela ett upptåg (ojsan). 
Bara på skoj liksom. 
Det var på den tiden ingen räknade med Facebook. En kortlivad fluga som den där ministern sa en gång i tiden om Internet. 
Min hemsida på Facebook om ånglok varken rökte eller pyste. Den förde ett osynligt liv. 
Jag lät den vila i frid. 
Åren gick. 
En och annan ångloksfantast som älskade rök och pys hittade in. Fler ville hänga med. 
Snart plockades det in härliga lokomotiv från YouTube som spred sitt koleldade rök över hemsidan, Vi som gillar ånglok, på Facebook. 
Ärligt talat gjorde jag inte mycket åt saken. Sidan fick växa och sköta sig själv. 
Numera har trafiken växlat upp. 
Blandningen på medlemmarna storslagen-från häftiga tågnördar till Thorbjorn Falk och jag. 
Bara på kul, liksom. 
Det bästa av allt. 
Gruppen, Vi som gillar ånglok, är helt befriad från covid-19. Här handlar det om helt annat gnäll som rök, stånk och ångvissla. 
Du är också välkommen ombord som medlem. Det är naturligtvis gratis. Gruppen är offentlig. 
Eftersom det är övervägande män som söker myset med röken, är kvinnor speciellt välkomna som medlemmar. Jag ser gärna en trevlig blandning.
Välkomna!


Inga kommentarer: