måndag 6 mars 2023

Min tumör i vänster ögonvrå opereras bort i morgon tisdag

 

Taskigt läge. Naturligtvis aldrig lustigt var som helst en tumör dyker upp på den mänskliga kroppen. 
Roligare kan man ha. 
Jag har gått och sneglat på tumören länge nog nu. I morgon-tisdag-ska otyget opereras bort på Ögonkliniken, Universitetssjukhuset i Lund. 
Det har jag inga problem med. 
Operationer har jag en gedigen erfarenhet av. Både omfattande och mindre ingrepp. Mitt personliga rekordsnitt ligger på över 60 cm. En 10-timmar lång canceroperation 1998. Jag klövs nästan mitt-i-tu. Passerade linjen för mänskligt liv, men överlevde. 
Då kan man tycka att tisdagens operation är en minimal historia. Rekord åt andra hållet, så att säga. 
Det är det också. 
Om det inte varit för att tumören sitter i ögonvrån vid själva tårkanalen. 
Det stör mig mycket. 
Fel plats. 
Gillar inte alls när det ska rotas i varken munnen eller i ögonvrån. Får nästan spader på det. Bara tanken få bedövningssprutor i ögat gör mig knäppare än vanligt. Jag får trösta mig med att det lär vara en ofarlig tumör, s k basaliom. Men i ögonvrån vid tårkanalen? 
Man kan gråta för mindre. 
En Lindström på det.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt går säkert bra. Lycka till!