söndag 9 juni 2024

Premiär-för första gången fick jag budrösta

 

Det brukar alltid infinna sig en viss högtid, när man går till en vallokal. Det vilar en egendomlig spännande atmosfär i kön in till valförrättarna. 
En tyst kö. Lite mummel, i bästa fall. 
Även om många är vänner med varandra, så är respekten för demokratin stor. Väl inne i vallokalen hörs ett nästan tyst prassel från valsedlar som viks in i kuverten. 
Årets EU-val blev en helt annorlunda resa för mig. Jag lämnade min röst med ett bud. 
Min hustru. 
Själv är jag för sjuk. 
Därför har det också varit tomt med nya fräscha blogginlägg. Jag måste först och främst lappas samman till en någorlunda fungerande medborgare. Därför blev det premiär för mig med en budröst. 
Fungerade alldeles utmärkt det också. 
Avrundar med att hålla tummarna för Brita Backgärde. Hon ligger nyopererad i Lund. 
Bilden här nedanför tog jag innan olyckan. Brita med tummen upp. Håll ut, Brita!

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen! Det blir fler val framöver. Krya på dig

Cege sa...

Krya po daj Calle 🥰👍👍