lördag 25 mars 2023

Hammarby vinner allsvenskan! Zlatans utspel får mig se gredelin, rött och svart-statyn krossad!

 

Det är sällan jag blir så irriterad som jag blev i veckan. Jag blev också rosenrasande.
Lomma skakas.
Vid presskonferensen serverade Zlatan Ibrahimovic korkade svar om ”paradiset” Qatar. Det var ett 10-poängs land, enligt fotbollslegenden.
 Efter det svaret gick alla i taket. Briserade som en galen bomb. Resten av frågorna drunknade i hysterin som utbröt. Det blev Qatar för hela pengen. 
Jag har full förståelse för det. 
Då kom ett annat svar som fick mig se gredelin, rött och svart. Jag blev rosenrasande som bara en fotbollsfantast(MFF) kan bli. Herr Ibrahimovic fick frågan om vilka som vinner allsvenskan i år. 
”Hammarby. Dom kommer vinna. Hammarby,” svarade Malmöpågen Zlatan och markerade med knuten högernäve. För ett år sedan sa han samma sak. 
Då blev det med rätta ett argsint vrål från alla MFF-supportrar. Svaret fick genomslag över hela landet. I år drunknade svaret i Qatar. 
Fast hos oss MFF-supportrar gnager Hammarbysvaret som en öppen varig böld. Om statyn sätts upp igen i Malmö, kommer den vandaliseras. 
Säkert som Amen i kyrkan. 
Därför känns Åke Stolts förslag i dagens Sydsvenskan alldeles rätt. 
Skicka Zlatanstatyn till Qatar. 
Jag vet inte. 
Möjligen blir Zlatan sur över förslaget.
Knepigt värre.

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Zlatan var en stor fotbollsspelare men patetiskt att se honom promenera runt på planen sista kvarten. Hur tänker egentligen Janne Andersson?

Anonym sa...

Janne är väl som de flesta runt Zlatan, en menlös knähund