lördag 8 augusti 2020

VARNING: Min virusspårning kunde slutat i katastrof

Från och till genom åren har den här-se bild här ovanför-virus varianten dykt upp på Facebooks Messenger. 
Vad ni än gör: 
klicka inte på länken Cali 23 som är ett virus. 
I det verkliga livet kämpar vi med ett annat hotfullt dödligt-i värsta fall-virus, covid-19. Cali 23 kan trots allt enbart i sämsta fall ta död på din dator som infekteras eller hackas. Kan bli jobbigt nog.
I verklig livets virus jobbas det stenhårt på få fram ett vaccin. Covid-19 kommer naturligtvis med tiden att knäckas. 
Mot Cali 23 finns det inget vaccin alls, mer än säkerhetsprogram för PC-marknaden med ojämn kvalité. 
Dessa varianter av datavirus har plågat oss i mer än 20 år. 
Märkligt det får fortgå. 
Jag bestämde mig för spåra Cali 23. 
Var kommer det ifrån? 
Vem ligger bakom skiten? 
Varför får detta fortgå? 
År ut och år in. 
Jag kom så långt, att en webbsida jag surfade in på i jakten efter Cali 23, visade sig vara infekterat med-URL:Blacklist. 
Då slog mitt säkerhetsprogram till med pukor och trumpeter: hot säkrades! Stopp och belägg. Det knäckte mig. 
Längre än så kom jag inte. 
Jag gav helt enkelt upp. 
Mina kunskaper för dåliga. 
Räcker inte till. 
Vågade helt enkelt inte fortsätta. 
Cali 23 skyddas alltså bakom Blacklist. 
Alltid något, om än långt från hela sanningen. 
Skit också.
Kanske du som läser detta vet mer än jag.
Hoppas på det. 

Inga kommentarer: