måndag 3 augusti 2020

Breaking News: På söndag släcker Hemköp ner i Lomma-då tar Willys över butiken

Söndagen den 9 augusti är sista dagen för Hemköp i Lomma. Hemköpskedjan tog över butiken för åtta år sedan. 
På söndag efter stängningen 22.00, tar Willys över butiken som kommer byggas om. Först den 10 september öppnar Willys upp för allmänheten. 
Det här är ett skifte som många Lommabor ser fram emot. Fast ni ska veta att det är mycket hysch-hysch om Willys planer i Lomma. 
När jag bestämde mig för knäcka nyheten, teg Willys kommunikationschef, Johanna Eurén, som muren för mig. 
Försökte till och med lura mig, att det kanske blir först i oktober Willys öppnar upp den ombyggda butiken i Lomma. 
Ganska tramsigt, faktiskt. 
Jag tog lätt reda på att Hemköps nuvarande personal följer med över till Willys. De har däremot redan också fått all information. 
Hemköp stänger alltså på söndag den 9 augusti efter klockan 22.00. 
Butiken byggs om. 
Först den 10 september öppnar alltså Willys i Lomma. 
Svårare än så var det inte, Johanna Eurén. 
Tack för kaffet, skulle man kunna säga.

Inga kommentarer: