tisdag 25 augusti 2020

Coronan slår på hyrorna-brf Skrattmåsen i Lomma klarar sig

Skrattmåsen höjer en segerskål för bostadsrättsföreningen Skrattmåsen i Lomma. Jag fick nämligen ett mail från Riksbyggen idag. Det flaggades för höjda hyror på grund av coronaviruset. 
Min brf Skrattmåsen ingår i Riksbyggen. 
”Det berör inte oss ett dugg. Däremot bostadsrättsföreningar som äger affärslokaler som gått i konkurs. Då kan det komma och slå på hyran. Vi har inga affärslokaler i vår förening,” förklarar ordförande Flax i min förening för mig. 
Ett bra besked till de 70 lägenhetsinnehavarna. 
Jag fick plocka fram en tidigare använd bild på oss båda med en blombukett. Värt att fira. Visste ni för övrigt att Riksbyggens betyg på brf Skrattmåsen är högsta tänkbara, vilket innebär en mycket god ekonomi. 
Så det var väl rackarns också om vi inte skulle fixa coronan. 
Och det gjorde vi.
Fixade covid-19.
Tack för den goda nyheten, Flax.

Inga kommentarer: