måndag 10 augusti 2020

Dagbok Lomma: Från butikstömning till värmländska kantareller

Lapp på luckan. 
Stängt. 
Nerlagt. 
Hemköp i byn tömdes idag på sina inventarier. Besvikna kunder fick trava över torget till Coop i stället. 
Nu ska Willys bygga om lokalerna och öppnar upp preliminärt den 10 september. Willys kommunikationschef, Johanna Eurén, försökte dribbla bort mig. Något skulle inte hände förrän i oktober. 
Snick-snack. 
Den lätte gick jag inte på. 
Redan förra måndagen avslöjade jag om planerna. 
Trams, Johanna Eurén. (texten fortsätter efter bilden)
Min förmiddagstur i Lomma bjöd på variationer-från butikstömning till en värmländsk kantarell hälsning. 
Där emellan blev det stop för prat om sopor med Hillevi som var ute och kissade vovven. Det gick bra. 
Degerfors och fotboll med Lommabon Roland från Degerfors. 
Mjukglass med en av Lomma tre glasskungar, Ola, som nästan fick en mjukglasskram av Emmi. 
Coronan satte stopp, men nära var det-se bilden här ovanför. 
Utanför semesterstängda, Lomma Hembageri, slöt f d oppositionsrådet, Karin Nyberg (s), upp för lite skvaller om dittan och dattan. 
Vid Lommas enda rödljus stod en behaglig barndomsvän. 
”Boken, Det hemliga Malmö, måste du läsa. Otroligt intressant.” sa han och jag for hem och beställde boken. 
Så var det då skogens guld. 
Nyplockade kantareller från storskogen i Värmland.
Levererades över Täppans staket av svärdottern Linda. 
Tack Per-Arne och Agneta. 
Bättre final på en dagbok, går knappast att få. 
Nu karantän.

Inga kommentarer: