onsdag 26 augusti 2020

Världens sämsta indier: Vi gjorde en David Batra-superäckligt!

Till frukosten i morse intog jag morgonprogrammet i SVT1. Serien, Världens sämsta indier, börjar sändas i kväll med komikern, David Batra, och Malin Mendel, SVT:s korrespondent i Indien. 
Visserligen ett udda par, men med Malins mjuka och behagliga framtoning grundas för succé. Malin fick David att prova på paan eller betel som det också kallas för. Ett ormbunksbesläktat grön blad som fylls med allehanda konstiga nötter, kryddor, tobak och gud vet vad. Knyts ihop till ett litet grönt paket. 
In i munnen. 
Tugga och bli på röken. 
För Davids del slutade det med, att han trodde han skulle dö. Så vidrigt var det-se bilderna här ovanför. 
David spottar ut härligheten. 
Jag vet att det är superäckligt, men en stor sak i Asien. 
Både män och kvinnor har en stor bulle i ena kinden. Tänderna färgas röda och så spottas överskottssaliven ut. 
Förutom bli på röken, så stillar det hunger. 
Livet blir också plötsligt ljusare och dökul. 
Bloggens äventyrare, Rolle af Trollhättan, och jag provade ett fyllt ormbunksblad på Sri Lanka. 
Vi var där i vårt yngre liv på en äventyrlig resa. 
Minne för livet, Gott Folk.
Rolle som är van tugga och svälja allt, grinade omedelbart illa. Jag trodde som David Batra, jag skulle dö. 
Vi spottade snabbt ut den vidriga bladet som förvandlats till en illaluktande smörja i munnen. Fy fan så äckligt. 
Fortfarande anser vi det vara det mest vidriga vi fått in i munnen. 
Vi förstår alltså Davids belägenhet. 
Nej, tacka vet vi en rejäl kebab. 
Rullad i Lomma. 
Det är grejer det.

Inga kommentarer: