söndag 12 februari 2023

Förvirring i Lomma: Ber om ursäkt för dubbelnallen-gossarna är trots allt 152 år gamla idag

 

Det får inte inträffa. Upptäckte dubbelkörningen av en ren slump. 
Den 26 januari i år publicerade jag en memoarflik på bloggen. Inlägget handlade om när jag och min kusin Lennart opererade hans stora nalle(på bilden här ovanför gossarna med nallen). Skar upp nallens mage. 
Ut vällde träull. 
Vi minns inte om nallen blev så mycket friskare. Däremot blev vuxenvärlden som galna. 
Vad har ni gjort osv. 
Så här mer än 70 år senare en kul story. Kändes bra att bjuda på den. 
Nu upptäcker jag att denna unika operation, har jag redan kört ut på bloggen. Den 6 november 2019 lades den ut med en vinkling på teddybjörnen Fredriksson som Berghagen sjunger om. 
Jag har gjort en dubbelnalle på bloggen. Ett under det inte sker oftare. 
Jag har sedan starten av bloggen för snart 15 år sedan publicerat 5543 blogginlägg. Makalöst med text och historier som strömmat ut från mitt lilla lekrum. 
Kan säkert ha blivit fler dubbelkörningar. 
Vad vet jag? 
Det är inte mycket säga om det, mer än att nalle gossarna idag tillsammans har fyllt 152 år. Så vem skulle inte tappat minnet efter ett sådant långt leverne? 
De flesta av oss. 
Av bara farten fick ni så operationen av nallebjörnen för tredje gången. Inte alls dåligt. 
Kul hade vi i alla fall för mer än 70 år sedan. Det är säkert lika kul idag. 
OM jag minns rätt.

 

Inga kommentarer: